در کشور ایران در ۱۵ استان کشور ۳۳ پیامبر و انبیای الهی مدفون هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، ۱۲۴ هزار پیامبر از طرف خداوند برای هدایت بشر مبعوث شدند که در قرآن اسم ۲۵ تن از آن‌ها ذکر شده است و در چندین هزار سال پیش عده‌ای از پیامبران الهی به سرزمین ایران آمدند تا به اذن خدا، انسان‌ها را هدایت کرده و از خطر شرک نجات دهند. وهریک شجره نامه و نسب نامه مشخص و معتبری دارند.

مقبره کدام یک از پیامبران الهی در ایران است؟

آذربایجان شرقی

۱. حضرت جرجیس (ع)، شهرستان جلفا، روستای دره شام ـ. گلفرخ، کلید داغی

۲. حضرت یونس (ع) شهرستان: مرند

۳. ارمیای نبی (ع) شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه

اصفهان

۱. حضرت شعیا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف

۲. حضرت یوشع (ع): گلستان شهدا

۳. دانیال پیغمبر (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر

۴. حضرت صالح (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر

۵. حضرت یحیی (ع) شهرستان گلپایگان روستای قالقان

تهران

۱. حضرت لوط (ع) شهرستان رباط کریم، روستای پیغمبر

خراسان رضوی

۱. شعیب پیغمبر (ع) شهرستان قوچان، روستای مزرج

خراسان شمالی

۱. حضرت ایوب (ع) شهرستان بجنورد، روستای ایوب

زنجان

۱. حضرت قیدار نبی (ع): شهرستان قیدار

سمنان

۱. پیغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقی سمنان

۲. ارمیا (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای ارمیا

۳. حضرت جرجیس (ع) شهرستان شاهرود، بیارجمند، خوارتوران

۴. حضرت دانیال (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای سوداغلن

۵. دانیال پیغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستای کالپوش

فارس

۱. شیث پیغمبر (ع)، شهرستان فیروزآباد، روستای مهکویه سفلی

۲. نوح نبی‌الله (ع) شهرستان ممسنی، روستای جاوید حجت‌آباد

قزوین

۱. چهار انبیاء (ع)، شهرستان قزوین بخش مرکزی، خیابان پیغمبریه

۲. ایوب و یوشع (ع)، شهرستان قزوین، بخش رویارالموت، روستای بالاروچ

۳. خضر (ع) شهرستان قزوین، بخش رودبار الموت، روستای گازرخان

۴. سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوین، رودبار، روستای یکاکلایه علیا

گلستان

۱. صالح پیغمبر (ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستای آق قنبر

۲. حضرت یعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ. روستای صحنه علیا

لرستان

۱. داوود پیغمبر (ع)، شهرستان الیگودرز، ازنا، روستای داوود پیغمبر

مرکزی

۱. اشموئیل نبی‌الله (ع) شهرستان ساوه، بخش مرکزی روستای پیغمبر

همدان

۱. حیقوق نبی (ع)، شهرستان تویسرکان، حبقوق نبی بلوار حبقوق

۲. حجی پیامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطین

خوزستان

۱. حزقیل (ع) شهرستان دزفول، خیابان شریعتی

۲. دانیال نبی (ع) شهرستان شوش، خیابان امام خمینی

مازندران

۱. ایوب پیغمبر (ع)، شهرستان تنکابن، شهر عباس آباد روستای پرچور

۲. دانیال نبی (ع)، شهرستان تنکابن، سلمانشهر ـ. دانیال

مقبره کدام یک از پیامبران الهی در ایران است؟

در اینجا زندگی نامه شش تا از آن پیامبران را می‌خوانیم

حضرت قیدار نبی (ع): شهرستان قیدار

حضرت قیدار نبی (ع) به عنوان جد سی‌ام حضرت محمد (ص) یاد می‌شود. همچنین در کتاب تاریخ یعقوبی این‌گونه آمده است که حضرت اسماعیل ۱۲ پسر داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها حضرت قیدار بوده که پس از وفات حضرت اسماعیل و دفن او در حجر، قیدار جانشین پدر شد و مردم را به توحید دعوت کرد رامگاه حضرت قیدار نبی (ع) فرزند حضرت اسماعیل و نوه حضرت ابراهیم خلیل‌اله به قیدار مشهور شده است.

حضرت لوط (ع): شهرستان رباط کریم، روستای پیغمبر

ضرت لوط (ع) برادر زاده حضرت ابراهیم (ع) بوده که برای تبلیغ و هدایت مردم شهر "سدوم" وارد این شهرمی شود. اما پس از سال‌ها دعوت و هشدار به مردم برای ترک عمل شنیع لواط از طرف خدا فرمان می‌گیرد که قوم خود را ترک کند، زیرا به این قوم عذاب نازل می‌شود. مزار حضرت لوط نبی (ع) در روستای پیغمبر، واقع در شهرستان رباط کریم تهران قرار دارد، اکنون که این پیامبر عظیم‌الشان در نزدیکی پایتخت جهان اسلام آرمیده، در قرآن کریم نام حضرت لوط (ع) ۲۷ بار آمده است؛ همچنین در نسخه‌های تورات موجود ۳۲ بار، در زبور داوود ۱ بار، در انجیل لوقا ۳ بار و در انجیل برنابا ۱ باراسم ایشان مطرح شده است. در تاریخ وارد شده است لوط بن هاران بن تارح (ع) لوط (ع) پسرخاله ابراهیم (ع) و برادر ساره همسر ابراهیم (ع) بود؛ وی با حضرت ابراهیم عازم شهر اردن شدند و خدای متعال او را به پیامبری اهل موتکافات برگزید. لوط (ع) به شهر سدوما آمد و مردم آن دیار را به خداپرستی دعوت کرد. از امام باقر (ع) نقل شده است: حضرت لوط (ع) در میان قوم بنی اسراییل ۳۰ سال سکونت کرد و آن‌ها را به سوی خدا دعوت کرد.

دانیال نبی (ع): شهرستان شوش، خیابان امام خمینی

حضرت دانیال نبی (ع)، از جمله پیامبران بنی اسراییل در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل ایشان به داوود پیامبر (ع) می‌رسد. ایشان که دارای کتاب آسمانی است، در کودکی، پدر و مادر خود را از دست داد و زنی عابده پرورش و تربیت او را به عهده گرفت. دانیال نبی (ع) در زمان خود به خاطر داشتن هوش و استعداد فراوان توجه بزرگان و پادشاهان بسیاری را به خود جلب کرد. کتاب دانیال در ۱۲ فصل شامل خاطرات، رویاها، خواب‌های دانیال نبی و به زبان عبری است. نکته جالب توجه در این کتاب اشاره به ظهور منجی آخرالزمان است.

مقبره کدام یک از پیامبران الهی در ایران است؟

حیقوق نبی (ع): شهرستان تویسرکان، حبقوق نبی بلوار حبقوق

حیقوق نبی (ع) از پیامبران صاحب کتاب بنی‌اسرائیل و از نسل حضرت موسی (ع) بوده است. نام پدرشان یشوعالیت و نام مادرشان شونامیت بوده است. ایشان بعد از شعیای نبی (ع) مبعوث گردیده و با دانیال نبی (ع) و الیاس نبی (ع) معاصر بوده است. این پیامبر الهی در زمان خودش نگهبان معبد سلیمان (معبد بزرگ یهودیان) در اورشلیم (بیت‌المقدس کنونی) بوده است و به همین جهت دارای شان و مقام مذهبی خاصی نزد پیروان دین یهود است و نام ایشان در کتاب تورات عهد عتیق که برای یهودیان بسیار معتبر است، ذکر شده است. در کتاب «قاموس المقدس» آمده است: حیقوق به معنای کسی که در بغل کشیده شده می‌باشد و او یکی از دوازده پیغمبرغیر اولوالعزم است. حیقوق این نام را بدان جهت یافت که در طفولیت به علت مریضی از دنیا رفت و حضرت الیاس (علیه السلام) او را بغل گرفت و دعا کرد و از خداوند حیات و زندگی وی را طلب نمود و او زنده شد.

حضرت شعیا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف

یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل است که نسبتش به حضرت یعقوب می‌رسد. محل سکونت ایشان در بیت‌المقدس بوده و قبل از حضرت زکریا به رسالت مبعوث شدند. حضرت شعیا (علیه السلام) از پیامبران مبعوث بر بنی اسرائیل است. نام آن حضرت در قرآن نیامده، ولی در انجیل برنابا و انجیل متی مرقس و انجیل لوقا و انجیل یوحنا از او به عنوان «اِشْعیاه پیغمبر» یاد شده است. در مجموعه کتاب مقدس، کتابی به نام «کتاب اِشعیاه پیغمبر» وجود دارد و در آن الهامات خداوند بر حضرت شعیا (علیه السلام) به تحریر درآمده است. آن حضرت در قرن ۸ ق. م. در سرزمین فلسطین به نبوت رسید و مدت ۴۰ سال به هدایت قوم بنی اسرائیل مشغول بود.

مقبره کدام یک از پیامبران الهی در ایران است؟

ارمیا (ع): شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای ارمیا

ارمیا ابن-حلقیّا از پیامبران یهود در قرن ۶-ـ-۷ قبل از میلاد بوده که در قرآن به-طور صریح از او نامى به-میان نیامده است؛ ولى منابع تاریخى و تفسیرى و روایى در ذیل برخى آیات از او یاد-کرده-اند (بقره/۲، ۲۴۳، ۲۴۶ و ۲۵۹؛ اسراء/۱۷، ۴-ـ-۷؛ انبیاء/۲۱،۱۱) که عمده این یادکرد‌ها درباره برخى حوادث سیاسى و اجتماعى یهود است. در دوره ارمیا، پیامبران دروغین بسیارى نیز حضور داشتند و این سبب مى-شد تا مردم در ادّعاى او با دیده تردید بنگرند؛ امّا سرانجام متألّهان یهود در بازگشت از تبعید بابل تصمیم گرفتند او را از پیامبران الهى برشمرده و افزون بر سخنانش، تاریخ زندگى او را نیز در تورات به-صورت پیامبرى الهى درج کنند. کتاب ارمیا یک بار به-وسیله شاگردش باروک، تدوین یافته، در بیت ایل در حضور مردم بر همگان خوانده شد؛ ولى پادشاه یهویاقیم از آن سخنان ناخشنود شد و آن صحیفه را پاره پاره کرد؛ آن گاه او با همیارى باروک به نگارش دوباره آن پرداخت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: